Podle marketingového ředitele jednoho z největších internetových prodejců zájezdů NetTravel.cz Petra Staňka se letos turisté z Česka budou zajímat především o nabídky na poslední chvíli do tradičních destinací, jako je Bulharsko, Egypt, Tunisko nebo Řecko. Kvůli nastaveným cenám lze podle něj očekávat další pokles zájmu o Chorvatsko.
Chorvatsko bylo letos partnerem veletrhu a chorvatští hoteliéři se byli na veletrhu seznámit se situací na českém trhu. "Je to dobré k tomu, aby nežili v bláhové naději, že je vše v pořádku a turisté z Česka přijedou ve stejných statisících jako v minulých letech," uvedl obchodní ředitel Vítkovice Tours Libor Šugárek.
Lidé nyní podle Šugárka s nákupem dovolené vyčkávají a pečlivěji ji vybírají. Prodej zájezdů do Chorvatska pro nadcházející sezónu byl podle něj do konce minulého roku vyšší, než v roce 2007, v lednu zákazníků kvůli finanční krizi zřetelně ubylo.
Letošní rok je podle marketingové ředitelky Firo Tour Pavlíny Pešové ve znamení znatelného poklesu u nejlevnějších pobytů v tuzemsku a na Slovensku. U letních leteckých zájezdů pak roste podíl prodejů čtyř a pětihvězdičkových hotelů na úkor hotelů tříhvězdičkových. "Tento trend pozorujeme například u Turecka, kde do hotelů nejvyšších kategorií na Turecké riviéře směřuje 90 procent našich klientů, ale i například u Řecka, kde nám prodej hotelů vyšších kategorií také meziročně roste," dodala.
Na osmnáctý veletrh Holiday World se na pražské výstaviště sjelo kolem 700 vystavovatelů z bezmála 50 zemí celého světa. Podle účastníků sice bylo na veletrhu zhruba stejně plno jako loni, byl ale cítit upadající zájem vystavovatelů z Česka i zahraničí i menší výstavní plochy cestovních kanceláří.
Vedle tuzemských cestovních kanceláří se na akci představily země střední Evropy a téměř všechny země z okolí Středozemního moře. Prezentovaly se i některé exotické destinace, jako je Dubaj, Thajsko, Indie či Taiwan. Poprvé se letos mezi zúčastněnými zeměmi objevily Sýrie, Moldávie, Tanzanie, Bangladéš, Pákistán a Nepál, obnovenou premiéru na veletrhu mělo Lucembursko.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
