Společnost ČEZ dala v roce 2006 podnět k rozhodčímu řízení s tím, že bulharská privatizační agentura během prodeje tří státem vlastněných elektrorozvodných společností uvedla nepravdivé údaje. ČEZ odkoupil distribuční společnosti v roce 2004 za částku 280 milionů eur (zhruba 7,98 miliardy Kč), přičemž 20 procent kupní ceny bylo uloženo na vázaný účet.
Česká strana původně uváděla tři žalované strany: bulharskou vládu a privatizační a post-privatizační agenturu státu. Rozhodčí soud však rozhodl, že odpovědnost by měla nést pouze vláda, protože obě zmíněné agentury jednaly jménem státu.
Podle společnosti ČEZ privatizační smlouva obsahovala prohlášení, že předmětné společnosti splnily veškeré daňové povinnosti a že jejich účetnictví přesně vyjadřuje jejich finanční situaci. ČEZ dále uvedl, že po privatizaci zjistila, že předmětné společnosti mají dosud neuspokojené daňové závazky a že čistá hodnota jejich aktiv je nižší než hodnota vykazovaná v účetnictví.
Podle ČEZ uvedené společnosti rovněž porušily záruku za IT systémy, podle níž bylo veškeré programové vybavení jejich počítačů (software) používáno na základě platných licencí.
Minulý měsíc soud akceptoval tvrzení, že ČEZ byl bulharskou stranou uveden v omyl, přičemž ale rozhodl, že ČEZ má právo pouze na část nárokované částky, protože nenabyl celý podíl v uvedených společnostech. Při vyčíslení výše náhrady škody se vycházelo z obchodního podílu ve výši 67 procent ve vlastnictví ČEZ. Rozhodčí soud rovněž omezil výši úroků z prodlení nárokovanou ze strany společnosti ČEZ když prohlásil, že ČEZ má nárok na úrok z prodlení podle bulharských právních předpisů.
Podle zpráv uveřejněných v bulharském tisku bude společnost ČEZ pravděpodobně moci čerpat náhradu za škody z vázaného účtu založeného bulharskou stranou během privatizace.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					