Mezi lidmi přitom stále zůstává téměř 1,5 miliardy haléřových mincí za přibližně 346 milionů korun. Desetníky a dvacetníky neplatí již více než pět let, padesátníky pak neplatí od loňského září. Cenu zboží ovšem obchody mohou nadále uvádět v haléřích a jejich násobcích. Zaokrouhlovat na celé koruny se budou jen konečné položky nákupu pouze při hotovostních platbách.
Od loňského září rovněž přestaly platit papírové dvacetikoruny, kterých je stále mezi lidmi 5,3 milionu kusů za více než 105 milionů korun.
V uplynulém roce mezi Čechy vzrostl počet všech platných bankovek a mincí kromě papírových padesátikorun, jejichž počet se snížil přibližně o 100.000 kusů. Česká národní banka se rozhodla dát do oběhu větší množství padesátikorunových mincí zhruba před třemi lety. Důvodem byly relativně vysoké zásoby mincí a podstatně nižší zásoby těchto bankovek. Ražba mincí je rovněž levnější než výroba bankovek a mají delší životnost. O úplném nahrazení papírových padesátikorun kovovými ale centrální banka zatím neuvažuje.
Z bankovek je nejvíce tisícikorun, přes 136 milionů oproti necelým 132 milionům předloni. Následují bankovky v hodnotě 200 korun, kterých je téměř 49 milionů oproti 47 milionům v roce 2007. V případě platných mincí kralují peněžnímu oběhu koruny a dvoukoruny. Obecně podle statistik u mincí platí, že čím nižší hodnota, tím více kusů.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					