Vůči vládě a jejím dosavadním opatřením jsou kritičtí zejména starší občané, kteří se daleko více bojí negativních dopadů krize. Možná právě staří lidé by ocenili srozumitelné a jasné vysvětlení současné situace, uvedl Hartl. Zajímaví ale podle něj je, že i mladší lidé, často s vyšším vzděláním, mají na řešení dopadů krize skeptický náhled.
Agentura STEM provedla pro ČT také výzkum o spokojenosti občanů s činností Národní ekonomické rady vlády (NERV). Podle 34 procent dotázaných vytvoření takových skupin nemá smysl. Téměř dvě pětiny respondentů si myslí, že NERV je vyváženou skupinou předních odborníků a 28 procent respondentů uvedlo, že radě chybí více odborníků z řad opozice.
Podle sociálních demokratů vznikla rada pozdě a nelíbí se jim ani složení expertního týmu Mirka Topolánka. Jde prý spíše o marketingový tah než vážně míněnou snahu o řešení dopadů krize.
Oba průzkumy byly provedeny počátkem týdne na reprezentativním vzorku 650 lidí.
Jak vyplývá například z výsledků průzkumu Eurobarometr z podzimu 2008, většina Čechů ekonomickou situaci své země jako špatnou. Smýšlí takto 60 procent obyvatel, což je o čtyři procenta více než v předchozím roce. Opačný názor zastává 39 procent lidí. V Česku se ale v porovnání s ostatními členskými státy Evropské unie hodnocení ekonomiky i přes globální ekonomickou krizi příliš nezměnilo.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					