Vydavatelství Mladá fronta nabídne týdeník Sedmička

16.02.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. února (ČTK) - Vydavatelství Mladá fronta (MF) čtenářům nabídne nový bezplatný týdeník Sedmička. Píše to v dnešním vydání deník E15 s tím, že by mělo jít o specifický projekt pro Českou republiku, který by vyplňoval určitou mezeru na trhu bezplatných i celostátních titulů s regionálním dosahem. Sedmička se má objevit také on-line, a to v podobě denně aktualizovaného zpravodajského webu.

"Naší ambicí je etablovat Sedmičku dlouhodobě jako nejlepší bezplatné noviny v Česku, které se rozsahem a kvalitou vyrovnají placeným titulům," řekl E15 ředitel nově vytvořené divize Region ve vydavatelství MF Mark Whittaker. Dodal, že týdeník bude založen na vlastním, původním zpravodajství.

Zpravodajství budou připravovat centrální redakce v Praze a jednotlivé redakce v regionech. Redakčně chce titul navázat na úspěch bezplatného ekonomického deníku E15. Podle šéfredaktora Pavla Macků chce týdeník na 48 stranách čtenářům nabídnout plnohodnotné zpravodajství a ukázat, že za dobré noviny nemusí platit, stejně jako neplatí za kvalitní zpravodajství na internetu. Regionální zpravodajství bude Sedmička pokrývat na 17 stranách, píše list.

"Doufáme, že příchod Sedmičky víc než do 40 měst změní mediální mapu v České republice," dodal Macků s tím, že každou redakci tvoří novinářské a obchodní týmy, z nichž většina už funguje.

Sedmička bude k dispozici převážně na veřejných místech s vysokým pohybem lidí. Předplatitelům a firmám bude distribuována poštou. "Naší cílovou skupinou jsou lidé ve věku 30 až 50 let. Chceme za nimi jít tam, kde se nejvíc pohybují," řekl E15 obchodní ředitel divize Region Roman Stolejda. Uvedení Sedmičky chystá vydavatelství podpořit masivní kampaní. Její rozsah bude odpovídat rozsahu celého projektu, naznačil Whittaker.

Na trhu bezplatných deníků s celostátním záběrem funguje kromě E15 také deník Metro. Na jaře 2006 se v Praze také objevil Metropolitní expres společnosti Mafra, která na konci předloňského roku koupila většinový podíl v české pobočce Metro International. Mafra poté oba tituly od loňského dubna sloučila pod názvem Metro. V Praze vycházel také bezplatný deník 24 hodin, jehož vydávání společnost Ringier po více než třech letech loni v prosinci zastavila.

Vydavatelství MF vydává 45 periodik a 200 knižních titulů ročně. V roce 2007 dosáhlo obratu 800 milionů korun, za loňský rok očekává obrat víc než miliardu. Vydavatelství se mimo jiné specializuje na B2B, zdravotnické a dětské tituly. Od konce roku 2007 vydává deník E15.

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.