Japonský hrubý domácí produkt se ve čtvrtém čtvrtletí propadl o 3,3 procenta proti předchozím třem měsícům. Zaznamenal tak nejvýraznější pokles od roku 1974. V meziročním srovnání dosáhl propad druhé největší ekonomiky světa dokonce 12,7 procenta.
"Lidé již určitou dobu říkali, že HDP bude špatný, takže ačkoli trh tato čísla nepřivítal, nebyla tu žádná přehnaná reakce," uvedl analytik Hiroaki Osakabe ze společnosti Chibagin Asset Management. "Další čtvrtletí bude pravděpodobně rovněž tvrdé, protože spotřeba by mohla výrazně klesnout," dodal.
Pozornost trhu se nyní soustředí na úterní konečný termín pro předložení restrukturalizačních plánů amerických automobilek vládě. Firmy General Motors a Chrysler musí tyto plány předložit v rámci podmínek státní pomoci. "Je tu několik restrukturalizačních cest, které mohou automobilky a americká vláda zvolit," upozornil analytik Takaši Ušio ze společnosti Marusan Securities.
Na devizovém trhu japonský jen posílil vůči ostatním předním měnám, protože nejvyspělejší průmyslové země světa sdružené ve skupině G7 o víkendu nepoukázali na nadměrnou sílu japonské měny, jak někteří investoři očekávali. Dolar vůči jenu oslabil o 0,1 procenta na 91,75 JPY a euro dokonce o 1,1 procenta na 117,10 JPY. Kurz eura vůči dolaru se snížil o 0,8 procenta na 1,2760 USD.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					