"Změna formátu je logickou reakcí nejen na situaci na trhu ICT, ale také na výraznou diverzifikaci návštěvníků - odborných na straně bývalého Invexu a široké veřejnosti na straně spotřebitelsky zaměřených Digitexu a Interkamery. Tento trend se stal základem pro naše rozhodnutí změnit dosavadní koncepci a ukončit společné konání všech veletrhů," řekl Malý.
Dvoudenní Invex Forum s podtitulem Odborné ICT setkání se bude letos konat 5. a 6. října. Zbývající akce bývalého trojlístku Digitex a Interkamera začnou až 8. října.
Vystavovat ICT technologie podle Malého z velké části ztratilo svůj původní smysl. Prezentovat konkrétní tematická řešení přesně vymezeným skupinám posluchačů však ne, Invex Forum se tak zaměří především na konference, semináře, kulaté stoly a diskuse nad aktuálními trendy.
Loni trojici veletrhů navštívilo zhruba 53.000 lidí, což je o 17.000 méně než v roce 2007. Zájem o veletrhy Invex a Digitex v posledních několika letech klesal také u vystavovatelů. Zatímco před třemi lety na akcích vystavovalo 580 firem, předloni jich bylo 519 a loni pouze 310. Invex zažíval boom ve druhé polovině 90. let, kdy na něj přicházelo každý rok kolem 130.000 lidí, loni prošlo branami kolem 80.000 návštěvníků. Loni se veletrhy konaly o 14 dní dříve a byly zkráceny z tradičních pěti na čtyři dny.
Určitých změn se zřejmě dočká také Interkamera, která se loni v Brně konala vůbec poprvé. Výstavu fotografické techniky pořádalo v předchozích 24 letech Technické muzeum v Praze, kromě novinek na trhu nabízel pravidelně také expozici historické fotografické techniky. V Brně ale velcí výrobci a prodejci v oboru chyběli a veletrh se zaměřil více na fotografickou praxi a vzdělávání. Podle prezidenta Asociace profesionálních fotografů ČR Stanislava Pokorného se ale organizátoři budou snažit výrobce na příští ročník veletrhu opět nalákat.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					