Tržby společnosti podle odhadů meziročně vzrostly o 52 procent na více než dvě miliardy eur (59,3 miliardy korun). Firma by podle analytiků měla splnit plánovaný cíl 12,8 milionu tun prodaného uhlí. V posledním čtvrtletí 2008 se prý také neopakovaly jednorázové náklady, které zhoršovaly výsledky v předchozích dvou obdobích.
Analytici se dále shodli, že výhled společnosti na letošní rok bude důležitější než výsledky za rok 2008. "Očekáváme, že NWR potvrdí svůj cíl prodat celý objem produkce, přičemž by zde mohlo být zpoždění v podepisování kontraktů kvůli přetrvávající nejistotě na trhu," uvedl analytik České spořitelny Petr Bártek. Podle něj průměrné ceny koksovatelného uhlí budou o 11 procent nižší a energetického uhlí klesnou o tři procenta.
"My očekáváme pokles cen koksovatelného uhlí o 21 procent a pokles celkové produkce o deset procent díky nižší poptávce hutních podniků," dodal Dan Karpíšek z UniCredit Group.
NWR je přední těžební firmou ve střední Evropě a jednou z největších průmyslových skupin v Česku. Klíčový majetek NWR představuje černouhelná těžební společnost OKD, která provozuje na Ostravsku a Karvinsku pět dolů. V nejbližších letech chce rozjet těžbu v polských dolech Morcinek a Debiensko. Zhruba 40 procent společnosti nepřímo ovládá finančník Zdeněk Bakala.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					