Obchody budou mít podle Bursíkova návrhu možnost nadále rozhodovat, kolik přesně za tašku zákazníkovi naúčtují. Ministerstvo financí by nicméně mělo stanovit minimální částku, aby obchody nezačaly za tašky účtovat například 15 haléřů, které by v konečném účtu zaokrouhlily. Obchodníci podle ministra vybírají za tašky peníze už nyní, a to tak, že jejich cenu započítávají do cen zboží.
Bursík na tiskové konferenci zdůraznil, že se ministerstvo snažilo s obchodníky uzavřít dobrovolnou dohodu, ale nezdařilo se to. Při rozhodování vzal Bursík v úvahu také irský výzkum veřejného mínění, podle kterého 90 procent obyvatel země konec volného rozdávání igelitových tašek ocenilo jako dobrý nápad. Poplatky za igelitové tašky zavedlo Irsko v roce 2002, kdy za ně výrobci platili 15 centů, v roce 2007 poplatek stoupl na 22 centů. Obchodníci si mohou k těmto minimálním cenám připočíst další.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					