Propuštění skláři budou jen obtížně hledat nové uplatnění. Situace na trhu práce na Jablonecku i v celém kraji se stále zhoršuje. Propouští většina firem, i když nikoli hromadně. Stále ubývá pracovních míst. Na začátku února bylo na Jablonecku bez práce 3670 lidí, pro něž měl úřad práce 240 volných míst. Na každé tak připadalo 15 uchazečů. V průběhu měsíce se situace dál zhoršovala, nová čísla ale zatím nejsou k dispozici, úřady práce je zveřejní za týden.
Jablonex Group patří k největším výrobcům bižuterie na světě. Loni v srpnu se ale akcionáři rozhodli nabídnout firmu k prodeji, protože se rozcházeli v názoru, jak ji vést v boji se silnou korunou a asijskou konkurencí. O akcie sklářské skupiny s dvoumiliardovým obratem se ucházelo 20 zájemců. Do užšího výběru pak postoupili čtyři, ze kterých vyšel vítěz. Slovenští investoři nabídli nejvíce, mají i sklářské odborníky a chtějí výrobu skla a bižuterie na Jablonecku dál rozvíjet.
Podle Jankovského jednání se skupinou slovenských investorů o prodeji stále pokračují. "Jasno by mělo být do konce března," dodal mluvčí. Jednání protahují potíže zájemců při získávání úvěrů. V současné hospodářské krizi jsou banky velmi opatrné při poskytování půjček, sklářský a bižuterní průmysl je navíc dlouhodobě v krizi. Ničí ho levná konkurence z Asie, do loňského roku doplácelo odvětví také na silnou korunu, která Jablonex připravila o stamiliony na tržbách.
Sklářská a bižuterní skupina Jablonex Group se zaměřuje na výrobu sklářské suroviny, bižuterních polotovarů, zejména perlí, a hotové bižuterie. Součástí skupiny je i jediná česká mincovna. Uskupení vzniklo na podzim 2005 spojením pěti velkých sklářských a bižuterních podniků z Jablonecka - Ornely, Jablonexu, Bižuterie České Mincovny, Železnobrodského skla a Bohemian Jewelery. V té době zaměstnávala téměř 3900 lidí, nyní jich v podniku zůstane sotva 45 procent.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					