"Ekonomická krize a uměle různými Bloombergy vytvářený nekorektní mediální obraz východní Evropy by zdánlivě mohly nahrávat skeptikům. Jsem však přesvědčen, že tomu je právě naopak - rozšíření přineslo prospěch občanům všech zemí sedmadvacítky," uvedl dnes Topolánek.
Český premiér upozornil, že některé nové země už předstihly některé staré členy EU v hrubém domácím produktu na obyvatele i v produktivitě. Doplnil, že obchodní integrace a synchronizace hospodářských cyklů s jádrem EU je u některých nových členů vyšší než u některých starých. Proto by se každá členská země měla posuzovat jednotlivě, a nikoliv na základě toho, kde v Evropě leží.
Desítka zemí, z nichž osm byly postkomunistické státy, přistoupila k unii 1. května 2004. Od ledna 2007 je členem unie i Bulharsko a Rumunsko. To, že střední a východní Evropa není žádným speciálním regionem a neměla by získávat zvláštní pomoc, prohlásil Topolánek už na nedělním summitu v Bruselu. Reagoval tak na požadavek Maďarska, které navrhlo vytvoření fondu na pomoc 12 státům střední a východní Evropy v objemu až 190 miliard eur (5,48 bilionu korun). Podobně jako Topolánek mluvili i ostatní evropští politici, jejich apel proti rozlišování EU na regiony však narušil Sarkozy. Ten řekl, že finanční krize ve střední a východní Evropě představuje riziko pro Evropskou unii.
Hlavním tématem summitu byl protekcionismus - tedy problematika, nad kterou se Topolánek a Sarkozy nedávno střetli. Sarkozy kritizoval fakt, že francouzský podnik přesunul výrobu aut do Česka, a prohlásil, že pro záchranu pracovních míst ve Francii je nezbytné, aby se zabránilo stěhování továren do zahraničí a aby se pokud možno přestěhovaly závody již v cizině umístěné zpátky do Francie. Topolánek poté Sarkozyho výrok označil za neuvěřitelný a dodal, že jím prezident ohrozil ratifikaci lisabonské smlouvy. Český premiér později tento střet označil za mediální přestřelku, kterou si oba mohli odpustit. Dodal tehdy, že Sarkozy své proklamace směřuje spíše francouzskému publiku než zbytku EU.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					