"Letošní výběr mýtného kopíruje výkony roku 2007," komentoval podle deníku výsledky mluvčí projektu MYTO CZ David Šimoník. Pokles výběru mýta podle něj kopíruje pokles výkonnosti průmyslu jako celku, a to v Evropě i České republice. Dopravci se v této situaci snaží přežít do doby než trhy zase začnou růst, píše E15.
"Protože krize panuje v celé Evropě, snaha najít nové zákazníky v zahraničí či v jiných oborech je málo úspěšná. Nevytížená vozidla většinou končí odstavená na dvorech se značkami v depozitech," řekl k tomu podle E15 Martin Felix ze sdružení Česmad Bohemia. Podle Rudolfa Domanského z firmy ČSAD Mělník mohou čeští dopravci na evropském trhu vydělat na poklesu koruny vůči euru nabídkou levnějších služeb. Podle jeho zkušeností však na to zahraniční dopravci a přepravci reagují různými ochrannými kroky, takže se tato výhoda rychle vytrácí.
Vladimír Starosta z firmy OK Trans se domnívá, že cesta na jiné trhy k jiným zákazníkům složitá, a tak je řešením firmy zeštíhlet a přečkat nejhorší situaci. S ním souhlasí i šéf firmy Četrans Tomáš Král. Podle něj by dopravcům pomohly banky s profinancováním skladových zásob, napsal deník E15.
Největší objem vybraného mýta připadá na dálnice. V roce 2008 na nich dopravci zaplatili 76 procent celkových mýtných plateb, předloni to bylo 81 procent. Na rychlostní silnice připadá 19 procent plateb, zbylých 5 procent zůstalo na vybrané silnice první třídy, které jsou zpoplatněny od ledna 2008.
Mýtné se v ČR platí od ledna roku 2007, zatím pouze na dálnicích, rychlostních silnicích a malé části silnic první třídy. Mýtná povinnost se vztahuje na kamiony o hmotnosti 12 tun a těžší. Zatím není jasné, kdy a jak se mýtné stane povinné také pro malé nákladní vozy od 3,5 tuny.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					