"Předpokládáme, že česká vláda chce najít zájemce o významnou část (ČSA). Nemáme mnoho informací, ale samozřejmě to bedlivě sledujeme, protože ČSA jsou partnerem z aliance Skyteam," řekl Gourgeon. Evropské aerolinky se teď snaží různě přeskupovat, aby mohly lépe čelit dopadům hospodářské krize. Ta v posledních měsících přispěla k útlumu letecké dopravy.
Gourgeon nicméně nedal konkrétní odpověď na otázku, zda firma oficiálně vyjádří zájem o privatizaci ČSA do 23. března, což je konečný termín. "Ano, něco vyjádříme," řekl Gourgeon podle agentury Reuters.
Air France-KLM se k podání nabídky na převzetí podílu v ČSA chystá jen krátce poté, co získala čtvrtinový podíl v italském vlajkovém leteckém dopravci Alitalia. Nyní se francouzsko-nizozemský přepravce chystá zahájit činnost společného podniku s americkou leteckou společností Delta, s kterou bude provozovat lety přes Atlantik.
Air France-KLM až dosud odmítala jasně říci, zda by mohla vyjádřit zájem o ČSA. Prozatím se vždy omezila pouze na konstatování, že bude zkoumat privatizační dokumenty.
Jak ČSA, tak Alitalia jsou členy aliance Skyteam, v jejímž čele je právě Air France-KLM a Delta. Air France-KLM je největším leteckým přepravcem v Evropě a Gourgeon v čele podniku stojí od ledna. Pondělní rozhovor byl pro něj první, který v zahraničí poskytl od nástupu do funkce.
Air France a KLM se spojily v roce 2004 a právě Gourgeon měl na tomto spojení velkou zásluhu. Spojení obou aerolinek je ale jen volné a obě firmy si své sítě dál provozují odděleně. Využívají ale společného zázemí. Podle Gourgeona je v rámci skupiny stále dost možností, jak činnost zefektivnit a dosáhnout dlouhodobého přínosu.
Výběrové řízení na nového majitele ČSA vyhlásilo 5. února ministerstvo financí. Zájemci mohou podávat přihlášky do 23. března. Těm, kteří postoupí do druhého kola, bude umožněn přístup k interním informacím ČSA nutným k vytvoření konečné cenové nabídky. Náměstek ministra financí Ivan Fuksa nedávno mluvil o zhruba deseti zájemcích o ČSA.
Zájem o ČSA opakovaně potvrdil ruský Aeroflot, náměstek generálního ředitele Lev Košljakov ale dnešnímu vydání deníku Právo řekl, že ruská firma stále hledá v Česku partnera, aby s ním mohla nabídku společně předložit. Aeroflot podle Košljakova proto zatím nabídku nepodal, ale připravuje ji. Bez partnera se Aeroflot o privatizaci ucházet nemůže.
Kvůli světové finanční krizi už zájem o privatizaci ČSA ztratila americká Delta a čínská letecká společnost China Airlines.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					