Ratingové agentury se zabývají hodnocením ekonomický subjektů, ale i například jednotlivých států, a jejich vzájemným porovnáváním z hlediska platební schopnosti. Nová legislativa by je měla mimo jiné přinutit k registraci a firmy by navíc měly spadat pod dozor ve své mateřské zemi.
V současnosti jsou ratingové agentury regulovány spíše na principu "samoregulace", řídí se především podle etického kodexu, který v minulosti vypracovala Mezinárodní organizace komisí pro cenné papíry (IOSCO). Ten však EU nepovažuje za dostačující a odpovídající, proto se rozhodla přikročit k regulaci.
Ratingové agentury, mezi něž patří například světoznámé společnosti Moody's či Standard&Poor's, čelí kritice, že v minulosti podcenily riziko, které se vázalo k obrovským objemům hypotečních úvěrů, jež banky poskytovaly svým klientům. Právě špatné hypotéky stály na začátku finanční krize a finančním ústavům způsobily obrovské ztráty.
Návrh na regulaci ratingových agentur nyní poputuje přímo do Evropské parlamentu. Pokud jej zákonodárci schválí v současné podobě, což je velmi pravděpodobné kvůli blížícím se volbám, budou o něm rozhodovat ještě ministři financí EU. To je ale spíše formalita.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					