Moravia Energo, která patřila k nejvýznamnějším obchodníkům s energií v zemi, se dostala do vážných potíží, když jí před dvěma týdny přerušila energetická společnost ČEZ dodávky elektřiny. Zastavení dodávek ČEZ zdůvodnil tím, že odběratel neplatil denní platby za dodávky. Moravia Energo pak byla vyřazena z obchodování s elektrickou energií. Vedení společnosti uvedlo, že banky nebyly ochotny financovat kontrakty firmy v letošním ani příštím roce. Třinecká firma pak sama na sebe podala insolvenční návrh.
K největším věřitelům Moravia Energo by měla patřit Komerční banka, jež by podle některých zdrojů mohla přijít až o miliardu korun. Energetickou firmu financovaly také UniCredit Bank a Raiffeisenbank. Blíže neurčenou ztrátu podle Hospodářských novin přiznala i pobočka švýcarské firmy Atel, která Moravii Energo prodávala elektřinu.
O dalším osudu Moravia Energo se rozhodne na schůzi věřitelů, kterou soud nařídil na 30. dubna. Moravia Energo ve svém prohlášení pro ČTK tento týden uvedla, že má zájem firmu reorganizovat a najít uplatnění pro 22 lidí, které nyní zaměstnává.
Moravia Energo vloni zaznamenala tržby 4,7 miliardy korun proti 3,2 miliardy v roce 2007. Zisk před zdaněním byl v obou letech kolem 98 milionů korun.
Do centra pozornosti se firma dostala na podzim 2007, když vyšlo najevo, že zhruba třetinový podíl v Moravia Energo koupil na jaře téhož roku bývalý premiér Stanislav Gross. Už v říjnu 2007 své akcie prodal společnosti Arca Capital Bohemia slovenského miliardáře Pavola Krúpy, podle médií expremiér na obchodu vydělal zhruba 80 milionů korun. Na jaře 2008 pak akcie získal prostřednictvím Eniasu většinový majitel společnosti Tomáš Chrenek. Grossovu transakci prošetřovala protikorupční policie, která ale loni v létě případ odložila.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					