MIG nabídl 45,7 milionu eur (1,3 miliardy Kč) za letecké operace Olympic a 16,7 milionu za divizi technické údržby. Aegean Airlines nabízely za letecké operace a údržbu 110 milionů eur a dalších 60 milionů za firmu Pantheon, zřízenou vládou jako nástupce zadlužené Olympic Airlines.
Podle ministra rozvoje Kostase Chadjidakise rozhodnutí předcházely tři týdny jednání s MIG. "Vládní investiční a právní poradci nás informovali, že jednání s poradci MIG o prodeji leteckých operací a technické údržby byla úspěšně uzavřena," uvedl Chadjidakis v prohlášení. Vláda zveřejní své závěrečné rozhodnutí o prodeji po schválení od Evropské unie.
Prodej ztrátových aerolinek je úlevou pro řeckou vládu v době globální ekonomické a finanční krize. Vláda se nyní potýká s prudkým poklesem ekonomického růstu a rostoucí zadlužeností.
MIG je největší řeckou investiční firmou. Velkým akcionářem MIG je Dubai Financial Group.
Olympic Airlines založil v roce 1957 rejdař Aristotelis Onassis. Aerolinky se dlouhou dobu potýkají se ztrátami a obdržely od státu nemalou finanční pomoc, kterou Evropská komise označila za nelegální. Loni v září vláda přišla s plánem prodeje aerolinek a EK slíbila, že pokud se Řecko pustí do prodeje, pozastaví veškeré akce kvůli nelegální pomoci. V rámci plánu na záchranu ztrátových aerolinek Řecko rozdělilo skupinu na tři části, které nabídlo k prodeji.
Letecký průmysl se nyní potýká s problémy. Podle Mezinárodního sdružení letecké přepravy (IATA) utrpěl loni ztrátu osm miliard dolarů (174,5 miliardy Kč), protože růst počtu cestujících kvůli globální ekonomické krizi zpomalil a objem přepravených nákladů klesl. Situace se zřejmě nezlepší ani v letošním roce.
O záchranu svých státních aerolinek se pokusila i Itálie. Vládě se podařilo najít skupinu místních investorů a nová Alitalia za pomoci státu začala fungovat na počátku tohoto roku. Na konci loňského roku pak německá letecká společnost Lufthansa podepsala s rakouskou vládou smlouvu o převzetí státního podílu v problémových aeroliniích AUA. Vznikne tak největší evropský letecký přepravce.
Nového majitele pro své aerolinky hledá i česká vláda. Výběrové řízení na nového vlastníka ČSA vyhlásilo ministerstvo financí 5. února. Zájemci mohou podávat přihlášky do 23. března, nový majitel by měl být znám nejpozději do 30. září letošního roku. Do prodeje jde celý balík akcií státu, který tvoří 91,51 procenta základního kapitálu ČSA.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					