Nečas podotkl, že případná pomoc je však podmíněna vypracováním naprosto konkrétního plánu restrukturalizace firmy, souhlasem věřitelského výboru a potvrzením o zajištění odbytu. "Já tuto cestu podporuji, i když je to zcela výjimečné řešení. Jestliže bude mít firma perspektivu, a to neplatí jenom o Karlovarském porcelánu, mohl by ji stát určitou formou pomoci za předpokladu, že například nezíská úvěr od banky," dodal Nečas.
Ministr dnes porcelánku, která je od 10. prosince v konkurzu, navštívil a jednal s insolvenčním správcem, odboráři i vedením firmy. Nečas po návštěvě řekl, že KP považuje za perspektivní společnost, která má šanci na přežití. Složitou situaci zaměstnanců firmy, kteří nedostali mzdy od ledna, by měla vyřešit novela insolvenčního zákona. Ta zaručuje zpětné vyplacení tří měsíčních mezd.
Věřitelský výbor KP se v pondělí seznámil s konkrétními nabídkami devíti zájemců o porcelánku. Návrhy potencionálních kupců se týkaly jednotlivých závodů i KP jako celku. O některý ze závodů se uchází i více zájemců, jiný chce třeba jen jeden, řekl insolvenční správce KP Tomáš Čermín. Pokud jde o nabízené částky, to je v současnosti důvěrná informace. Stejně tak odmítá prozradit jména uchazečů o KP.
Na rozhodnutí věřitelského výboru, které by mohlo padnout 16. března, čeká téměř 1100 zaměstnanců KP, kteří dostali výpovědi a mají skončit 31. března. Generální ředitel KP Vlastimil Argman uvedl, že firmu může zachránit jen to, že ji někdo koupí. Provoz se jinak koncem března zastaví. "Podařilo se nám udržet všechny závody v chodu se zajištěnými zakázkami. Za to patří dík především lidem, kteří neodešli," podotkl Argman.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					