"Provozování výherních soutěží o jiné než věcné ceny bude zakázáno," cituje deník z věcného záměru návrhu zákona.
V praxi by to znamenalo nejen konec hledání peněz schovaných v balení brambůrek, ale ohroženo by bylo také vyplácení milionových či stotisícových výher v televizních a rozhlasových soutěžích, kde stačí poslat sms či odpovědět na otázku.
"Televize často supluje loterijní soutěže. Hry typu Haló, tady Impulsovi či Chcete být milionářem jsou normální loterie, tak ať mají na hazard licenci a platí pro ně stejné podmínky jako pro sázkové společnosti," řekl HN náměstek ministra financí Tomáš Zídek.
Firmy či média, které by si chtěly soutěže ponechat, by musely zažádat o udělení licence pro provozování loterií a sázek. Zda by ji dostaly, přitom není podle HN zdaleka jisté. Návrh zákona totiž zároveň počítá se zavedením omezeného počtu hazardních licencí: jejich počet se má postupně spíš snižovat. Lákat na finanční výhry se navíc firmám prodraží. Stejně jako sázkové společnosti by musely odvádět určité procento ze svého obratu na dobročinné účely a státu, píšou.
Televizím se proto chystané změny nelíbí. "Jsme toho názoru, že případná regulace či zpřísnění regulace činností, u kterých se nejedná o hazard v pravém slova smyslu, nejsou potřebné. Televizní soutěže probíhají transparentně v souladu s herními řády a se zákonem," citují HN mluvčí Primy Janu Kocovou.
Podle informací HN lobbovala za změny v návrhu zákona hlavně Sazka, které vadilo, že kvůli nejrůznějším soutěžím o peníze přichází o sázkaře. "Výherní soutěže fungují na podobném principu jako loterie, o vítězi rozhoduje náhoda. Na rozdíl od loterií jsou však tito provozovatelé zvýhodněni. Nevztahuje se na ně kontrola ani regulace a neodvádí poplatky," řekl dnešním Hospodářským novinám mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					