Největší podíl na výrobě z obnovitelných zdrojů měly vodní elektrárny. Loni vyrobily zhruba 981 gigawatthodin elektřiny. To je meziročně téměř o tři procenta více.
Nejrychleji loni rostla produkce elektřiny z biomasy, stoupla o třetinu na 327 gigawatthodin. Produkce by pokryla roční spotřebu více než 93.000 domácností. "V horizontu několika let se počítá s výrobou jednoho milionu megawatthodin elektřiny spalováním biomasy, což je trojnásobek loňské výroby," uvedl tiskový mluvčí ČEZ Martin Schreier.
Podíl solární energie na výrobě elektřiny ve skupině ČEZ byl zanedbatelný a dosáhl pouhých osmi megawatthodin. Firma letos počítá i s výrobou z větrných elektráren.
ČEZ, jehož většinovým vlastníkem je stát, hodlá v následujících 15 letech investovat do rozšiřování výrobního potenciálu "zelené" energie 30 miliard Kč. Dvě třetiny z této částky mají připadnout právě na výstavbu větrníků, o zbytek se podělí výstavba a modernizace vodních elektráren a elektráren na spalování biomasy.
V roce 2010 by se podle závazku Česka mělo vyrobit osm procent elektřiny z obnovitelných zdrojů. Loni byl jejich podíl kolem čtyř procent. Například uhelné elektrárny loni vyrobily 43 terawatthodin, což pokrývá téměř dvě třetiny celkové výroby elektřiny v Česku. Jaderné zdroje dodaly do sítě 25 TWh, což je více než 32 procent celkové produkce.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					