Největší vlna vytěsňování minoritních akcionářů je podle analytičky Čekia Petry Štěpánové u konce. Každý měsíc se sice koná několik valných hromad firem, na kterých akcionáři s podílem přes potřebných 90 procent odhlasují nabytí zbývajících akcií za úplatu, ale vesměs jde o menší společnosti. Vytěsnění se sice připravuje v burzovní firmě Zentiva, ale tento emitent sídlí v Nizozemsku.
Nejvíce nákladné zatím bylo vytěsnění v případě Československé obchodní banky, kde menšinoví akcionáři získali přes 2,6 miliardy korun. Miliardovou hranici ještě překročily společnosti Česká pojišťovna (takřka 1,5 miliardy korun), Severočeské doly (přes 1,1 miliardy korun) a Plzeňský Prazdroj (téměř 1,1 miliardy korun).
Na největší sumu v porovnání s nominální hodnotou akcie si přišli majitelé společnosti Zetor, kteří dostali 194,1 koruny za akcii s korunovým nominálem. Na opačném konci v tomto pořadí se naopak umístily akcie firmy Krátký Film Praha, kde se podílníci museli spokojit s částkou deset haléřů za kus, ale nominální hodnota jedné akcie byla 100 korun.
Vytěsňování, neboli přechod akcií na jediného majitele, se rozeběhlo od léta 2005. Umožnila to novela obchodního zákoníku. Vytěsňování provázejí právní spory menšinových akcionářů nespokojených s oceněním jejich akcií. Podle analytiků sice nejsou podmínky nastaveny optimálně, ale umožňují většinovým majitelům ovládnout celou společnost. Drobní podílníci zase mohou získat peníze za akcie, které se v drtivé většině neobchodují, a stanovení jejich cen je proto obtížné.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					