"Bude záležet na tom, jestli německá vláda bude šrotovné prodlužovat a jaké další státy se připojí. Já si myslím, že pokud nedojde k žádným výrazným změnám, vydrží tento efekt tak do třetího kvartálu. Ke konci roku už bude poptávka patrně polevovat," řekl Jahn.
Šrotovné zavedlo Německo, Francie, Kypr, Itálie, Lucembursko, Portugalsko, Rumunsko, Španělsko a Slovensko. Od 1. dubna budou moci o příspěvek na nový vůz zažádat i vlastníci starých aut v Rakousku a počet těchto zemí se tak rozšíří na deset.
Ekologický příspěvek na nákup nového auta se v jednotlivých zemích pohybuje od 675 do 5000 eur (zhruba od 18.000 do 135.000 korun). Ve Španělsku ho nahrazuje bezúročná půjčka do 10.000 tisíc eur.
Tuzemské automobilky těží především ze šrotovného v Německu. S využitím státní dotace si tamní motoristé koupili 49.000 škodovek. Největší zájem je o Škodu Fabii. Podle německého svazu automobilového průmyslu už bylo podepsáno 420.000 tisíc kupních smluv se žádostí o šrotovné. Vláda však vyčlenila na ekologický příspěvek na nákup nového auta 1,5 miliardy eur (zhruba 40 miliard Kč), a může tak uspokojit jen omezený počet zhruba - 600.000 kupců. Německá nákupní horečka tak zřejmě už brzy poleví, píše E15.
Podobné je to v dalších zemích. Odborníci se nicméně domnívají, že šrotovné povzbudí Evropany jen letos k nákupu milionu nových vozů. Oproti prognóze bez ekologické podpory se mají prodeje aut zvýšit o sedm procent.
Jahn navrhoval šrotovné zavést v Česku jako jedno z opatření proti krizi, do balíčku protikrizových opatření jej ale vláda neschválila.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					