Nová "flexibilní" úvěrová linka poskytne zemím, které splní sadu podmínek, přístup k penězům, které budou moci buď okamžitě čerpat, nebo se o ně opřít jako o garanci pro případ zhoršení situace. Nový úvěrový rámec nahrazuje dosavadní krátkodobou facilitu, kterou MMF schválil teprve v říjnu. Tento rámec však nenašel žádné uplatnění, protože podle možných zájemců byl objem dostupných peněz příliš nízký a splátkové kalendáře příliš rigidní.
"Tyto reformy představují významnou změnu ve způsobu, jímž může fond pomoci členským zemím, což je zvláště zapotřebí v nynější době globální krize," uvedl k tomu výkonný ředitel MMF Dominique Strauss-Kahn. Dodal, že větší flexibilita úvěrů pomůže fondu efektivněji reagovat na různorodé potřeby členů a zemím to pomůže lépe se vyrovnávat s krizí a navracet se k růstu.
Podle ekonoma banky Goldman Sachs Alberta Ramose budou zřejmě peníze z nové facility moci získat například latinskoamerické země jako Brazílie, Chile, Kolumbie, Mexiko a Peru, nikoli však Argentina, Ekvádor nebo Venezuela. Ramos označil nový rámec za "výrazné zlepšení". Patrné bude zejména v tom, že země, které získají k úvěru přístup, nebudou mít žádný přesně určený limit na jeho objem a splatit jej budou moci do tří až pěti let.
Světová ekonomika by se měla v letošním roce podle nejnovější prognózy MMF snížit o půl až jedno procento. To by představovalo její první pokles od druhé světové války. MMF však věří, že v příštím roce by mohlo přijít hospodářské oživení, pokud budou podniknuta potřebná opatření na podporu ekonomy.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
