Na domácím trhu se z celkové produkce pěnivého moku loni spotřebovalo 16,1 milionu hektolitrů, což je o 1,3 procenta méně než v předchozím roce. Do zahraničí směřovalo 3,71 milionu hektolitrů nápoje (meziročně o 3,2 procenta více).
"Ekonomické problémy světové a domácí ekonomiky celkovou produkci našich pivovarů prakticky neovlivnily a pokles domácí spotřeby je trvale nahrazován výrazným nárůstem exportu," uvedl výkonný ředitel svazu Jan Veselý.
Nejvíce piva vyrobil Plzeňský Prazdroj, následovaný Pivovary Staropramen, pivovarnickou skupinou Heineken Česká republika, Budějovickým Budvarem a skupinou PMS Přerov. Největší pivovary vyprodukovaly 86,2 procenta domácí výroby. Výstav zbývajících pivovarů klesl o 0,7 procentního bodu na 13,8 procenta.
Vývoz českého piva se v letech 2000 až 2008 více než zdvojnásobil, když zaznamenal nárůst o 133 procent. Zatímco v roce 2001 činil průměrný export pivovarů 10,4 procenta produkce, loni to bylo již 18,7 procenta. Nejvíce zlatavého moku se vyváží tradičně do Německa a na Slovensko. Na třetím místě nastala změna, když Rusko předstihlo nyní čtvrtou Británii následovanou USA a Švédskem. Celkem je české pivo k dostání ve více než 60 zemích světa.
Dlouhodobým trendem je pokles výroby výčepních piv na úkor výroby ležáků, čili "jedenáctek" a "dvanáctek". Přesto se "desítky" na celkovém výstavu loni podílely většinovými 63 procenty.
V posledních letech výrazně roste výroba nealkoholického piva, jehož výstav loni meziročně vzrostl o 16 procent a dosáhl objemu 597.000 hektolitrů. Na trhu je v současné době 23 značek nealka, vyráběných ve 21 pivovarech.
V posledních třech letech roste také obliba speciálních piv, kterých se v loňském roce vyrobilo téměř 104.000 hl.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
