"Chystáme zpřesnění legislativy, jež by zohlednilo naše i čerstvé mezinárodní zkušenosti s řešením problémových bank tak, aby v případě, že to někdy budeme potřebovat, byla naše legislativa srovnatelná s jinými zeměmi," řekl Singer.
Srovnat krok s jinými evropskými zeměmi znamená připravit normu, která umožní během několika dnů zvýšit základní kapitál banky v potížích. Pokud kapitál nenavýší majitel banky či jeho obchodní partner, může chybějící peníze dodat státní pokladna, uvedl Aktuálně.cz.
Singer neuvedl, jakým způsobem ČNB prosadí novelu do českého právního řádu. Podle serveru v zásadě existují dvě možnosti. Zákon může ve zrychleném řízení schválit sněmovna, anebo může zůstat v ČNB a použije se až ve chvíli, kdy bude potřeba.
Podle Singera nyní českým bankám nebezpečí nehrozí. "Bankovní systém má k dispozici dost kapitálu a zůstává ziskový," uvedl v publikaci ČNB z konce března.
Nejtvrdší předpis v tomto směru používá Británie, kde se navýšením kapitálu stát stává spoluvlastníkem banky. ČNB zřejmě doporučí mírnější formu, kdy stát získá určitý vliv na řízení problémového finančního ústavu.
Ve většině evropských zemí rovněž platí nebo se zavádí norma, podle níž může stát banku v potížích urychleně rozprodat. Tím se zaručí přežití jejích zdravých částí a může se tak zachovat důvěra klientů.
Nová pravidla se mohou využít ve chvíli, kdy základní kapitál banky významně poklesne pod hranici osmi procent všech aktiv.
Přiblížit předpisy českého bankovního dohledu evropským pravidlům už dříve požadovali autoři protikrizového plánu ČSSD, připomněl server.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					