Zvažte možné důsledky než zrušíte firemní vzdělávání

04.05.2009 | , Channel Crossings
Tiskové zprávy


Probíhající hospodářská krize nutí firmy k úsporným opatřením. Zaměstnanecké benefity jsou obvykle jedním z prvních škrtů, jazykové vzdělávání nevyjímaje.

Nekompromisní plošné zrušení jazykových kurzů v konečném důsledku přináší více škody než užitku. Společnosti možná na určitou dobu ušetří, nicméně znovuobnovení celého procesu znamená často pro řadu zaměstnanců ztrátu postupně nabývané sebedůvěry při komunikaci v cizím jazyce. Dalším neopominutelným faktorem je odbourání smyslu pro povinnost, který souvisí právě s docházkou na pravidelnou výuku. V oblasti vzdělávání je třeba neustále myslet na kontinuitu a efektivitu celého dlouhodobého procesu.

Management společnosti by si měl v první řadě uvědomit, že jazykové vzdělávání nelze srovnávat s různými typy dárkových poukazů, které bývají určeny pro volný čas pracovníků. Naopak dosažené jazykové znalosti využívané v pracovním procesu jsou nespornou výhodou nejen pro zaměstnance, ale i pro firmu. „Dříve než dojde k neuváženým škrtům souvisejícím s hospodářskými výsledky firmy, je vhodné situaci konzultovat s dodavatelem služeb, který zpravidla nabídne  několik variant řešení,“ doporučuje Vítězslav Bican, výkonný ředitel jazykové agentury Channel Crossings. „Možností je celá řada - např. přechod z individuální výuky na skupinové kurzy, příspěvek na veřejné kurzy v prostorách jazykové školy, příp. sloučení skupin na stejné jazykové úrovni,“ doplňuje Bican.

Vzdělávání zaměstnanců je přidanou hodnotou pro obě strany, v žádném případě by nemělo být vnímáno pouze jako zaměstnanecký benefit. Je třeba si uvědomit, že škrty v rozpočtu na vzdělávání dojde k znatelnému snížení efektivity vynaložených finančních prostředků a pomalejšímu pokroku ve studiu. Dojde-li k nepříznivé ekonomické situaci, solidní dodavatel vám kvalifikovaně pomůže s optimalizací vynaložených prostředků vytvořením kurzů na míru vhodných právě pro potřeby vašich pracovníků, aniž by musela být výuka zrušena, případně pozastavena. „Pokud stávající agentura nenabídne požadované zefektivnění, vyžádejte si konkurenční nabídku. Kompletní zrušení vzdělávacích aktivit společnosti je v každém případě nejhorším možným řešením,“ upozorňuje Vítězslav Bican z Channel Crossings.

Více informací o našich službách najdete na www.chc.cz.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Tiskové zprávy