Plán by měl vynést federální pokladně během deseti let asi 210 miliard dolarů (4,2 bilionu Kč). Obama však připouští, že prosadit jej bude obtížné, protože některé části plánu zřejmě Kongres odmítne. Proti plánu se již postavily desítky největších amerických firem i podnikatelských svazů v čele s Americkou obchodní komorou.
Obama uvedl, že chce firmám zabránit, aby mohly odkládat placení daní v USA tím, že budou ponechávat zisky na účtech svých zahraničních poboček. Geithner dodal, že tato praxe je "neobhajitelná", protože zvýhodňuje některé firmy a jednotlivce na úkor jiných. Obama s Geithnerem také chtějí zasáhnout proti daňovým úlevám pro jednotlivce s bankovními účty v daňových rájích.
Administrativa tvrdí, že změny podpoří firmy v tom, aby zachovávaly co nejvíce pracovních míst v USA. Podnikatelé si to ale vůbec nemyslí a namítají, že jejich firmy pak budou v mezinárodním srovnání méně konkurenceschopné a tím méně schopné vytvářet místa i doma. Říkají také, že firmy v Evropě a jinde jsou podporovány k expanzi v zahraničí různými velkorysými výhodami a platit doma daně ze zahraničních aktivit nemusí.
Proti plánu již podalo petici na 200 firem v čele se společnostmi Pfizer, Oracle, Microsoft a General Electric. Uvádějí v ní, že vládní kroky nepovedou ke srovnání pravidel hry, ale k opaku, protože zahraniční konkurenti si své výhody ponechají.
Experti uvádějí, že Obamovým zvýšením daňové zátěže bude postižen výkvět amerického podnikatelského sektoru a celé spektrum podniků od bank přes farmaceutické firmy po technologické společnosti. "Skutečně to zasáhne většinu firem z žebříčku největších společností Fortune 100, které u růstu zisků do značné míry spoléhají na zahraniční trhy," řekl agentuře Reuters Drew Lyon z washingtonské kanceláře poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers. Podle něj americké nadnárodní firmy asi polovinu všech zisků vytvářejí právě v zahraničí.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
