Podle Štěcha je to nepřijatelné a způsobilo by to snížení životní úrovně. "Některé firmy přenáší důsledky krize jen na zaměstnance. To je pro nás nepřijatelné a musíme to odmítnout," řekl Štěch.
Ve svém projevu odborářský předák a senátor za ČSSD řekl, že současná krize je krizí neoliberálních koncepcí v hospodářství. V této souvislosti kritizoval Národní ekonomickou radu vlády (NERV), kterou podle něj tvoří "mnozí z těch, kdo neoliberální koncepty prosazovali". NERV vytvořila bývalá vláda Mirka Topolánka (ODS), aby kabinetu pomohla s opatřeními proti krizi.
Odboráři dnes protestují bojovat proti údajným snahám zneužívání důsledků krize v neprospěch zaměstnanců. Tímto způsobem podle nich chtěl postupovat bývalý kabinet. Vadí jim zejména připravované návrhy novely zákoníku práce a záměry bývalé vlády na pokračování důchodové reformy.
Nová úprava by měla nahradit dosavadní zákoník práce, který i přes prezidentovo veto v parlamentu prosadila těsně před volbami v roce 2006 ČSSD spolu s komunisty. Začal platit v roce 2007 lednu, Ústavní soud však loni celkem 11 jeho ustanovení zrušil.
Týkala se například pravomocí odborů či vazby pracovního kodexu na občanský zákoník. Nový ministr práce a sociálních věcí Petr Šimerka novelu hodlá předložit vládě. Proti současné překlenovací vládě premiéra Jana Fischera však demonstrace podle odborářů namířena není.
Mluvčí ČMKOS řekla ČTK před začátkem demonstrace, že účastníků by mohlo být až kolem 25.000. Na shromaždiště na pražském Strahově je přivážely celé dopoledne autobusy, odboráře z Ostravy přivezl zvláštní vlak. Mezi účastníky je i řada cizinců, nejvíce zřejmě Poláků, své české kolegy ale přijeli podpořit i lidé z Německa, Rakouska, Bulharska, Francie, Chorvatska či Slovinska. Na Hradčanském náměstí se k nim přidaly školské odbory, které předtím demonstrovaly na Maltézském náměstí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
