"Mám pocit, že tu ještě budeme mít poklesy, ale jejich tempo bude zpomalovat," uvedl Zoellick. "Otázkou je, kdy se globální systém vrátí k růstu, což by mohlo být koncem roku 2009 či v roce 2010. Nemyslím si, že to bude rok 2011," dodal.
Zoellick podle agentury Reuters novinářům ve Varšavě řekl, že Polsko je v lepší pozici než mnohé jiné země a může současnou finanční krizi přečkat s menšími následky, protože má velký vnitřní trh a relativně silné spotřebitelské výdaje. Varoval však, že Poláci by neměli usnout na vavřínech.
"Člověk musí stále dávat pozor na skutečnost, že jsme uprostřed globální krize. Polsko je rovněž silně závislé na exportu," uvedl. Dodal, že navštívil Varšavu, aby s polskou vládou jednal o potenciálních hrozbách a možné pomoci ze strany Světové banky.
Zoellick předpokládá, že finanční krize by mohla mít dopady na krátkodobé přímé zahraniční investice v zemích střední a východní Evropy. Konkrétněji se ale nevyjádřil.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
