Jak uvedl list, ČT musí nyní platit souběžně jak ustupující analogové, tak i digitální vysílání. Množství peněz polyká také rostoucí počet vysílacích hodin. Vedení televize svádí problémy také na rostoucí ceny energií, práce a na inflaci. A veřejnoprávní televize také v příštích letech přijde o reklamu, jak jí ukládá zákon.
"Bodem zlomu, kdy se začnou čerpat peníze, které má televize 'stranou' ve fondu televizních poplatků, je přelom let 2010 a 2011. Mezi roky 2013 a 2014 bude fond prázdný," řekl listu obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.
Podle předsedy Rady ČT Jiřího Baumruka nejsou zprávy o hrozících ztrátách ČT v budoucích letech překvapivé. Dodal, že jde o výsledek výhledů, které se průběžně zpracovávají. Současný generální ředitel ČT Jiří Janeček podle něj nic nezanedbal. "Naopak, snaží se ztrátám předcházet," řekl HN Baumruk.
Také Janeček, kterému nyní končí funkční období, podle listu uznává, že financování televize není v pořádku. "Víme, že i když máme rezervy, v roce 2011, 2012 nám budou peníze na chod televize chybět," uvedl Janeček. Jeden ze členů vedení televize HN mimo záznam řekl, že kolem roku 2014 mohou ztráty televize dosáhnout až miliardy korun.
Na razantní škrty podle deníku tlačí i politici, v jejichž rukou je volba generálního ředitele. Hospodaření ČT je tématem pro všech 18 kandidátů do volby ředitele. Všichni slibují šetření. Janeček pak mimo jiné také propouštění.
Průměrná mzda v ČT by se letos podle deníku měla zvýšit o 1719 korun na 34.653 korun. Počet zaměstnanců televize se rok od roku zvyšuje o několik desítek. Na konci loňského roku v ČT pracovalo 2881 zaměstnanců. Letos by měl jejich počet narůst o dalších sedm desítek. Ještě v roce 2005 v ČT pracovalo 2511 lidí, napsaly dnešní HN.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
