"Podle zákona management Unipetrolu pod vedením Orlenu může optimalizovat zájmy skupiny Orlen, ale nikdy způsobem, který bude mít negativní dopad na menšinové akcionáře," řekl Vleugels britskému novináři Willu Conroyovi, který spolupracuje se zpravodajským serverem ICIS news.
Finanční situaci Orlenu v březnu agentura Fitch Ratings ohodnotila přechodně slovem "junk" neboli "odpad" poté, co Orlen porušil své závazky vůči bankám. Orlen se poté rozhodl omezit svoje investiční výdaje, aby refinancoval své závazky k bankám. Nyní se k Fitch přidala ratingová agentura Moody's.
"V době, kdy Orlen omezuje investiční výdaje, aby se dostálo závazkům bankám, nemůže být Unipetrol výjimkou, protože Orlen musí předkládat konsolidovaný hospodářský výsledek, ale pokud omezí investice moc, snižuje se šance, že Unipetrol bude připraven využít svoji příležitost, až skončí ekonomická krize," dodal Vleugels.
Michal Semotan, makléř v privátní bance J&T Banka, která spravuje téměř deset procent akcií Unipetrolu, řekl, že je "deprimovaný z nedostatku informací" ohledně plánů společnosti ze strany nového managementu Unipetrolu. "Vše, co se dovídáme, jsou pouze obecné informace, které každý ví," řekl.
Mluvčí Orlenu Anna Wieszczeková uvedla, že společnost neposkytuje vyjádření ke komentářům soukromých osob.
Unipetrol se za první tři měsíce propadl do ztráty 184 milionů korun, ještě v předchozím čtvrtletí ale ztráta dosahovala téměř 1,3 miliardy korun. Tržby se meziročně snížily zhruba o třetinu na 14,5 miliardy korun.
PKN Orlen se v prvním čtvrtletí propadl do ztráty 1,1 miliardy zlotých (asi 6,6 miliardy Kč). Ve stejném období loni firma vykázala čistý zisk 626 milionů zlotých. Finanční ředitel Sńawomir JŽdrzejczyk dodal, že PKN nyní jedná s odboráři o možném propouštění.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
