Celkový počet smluv o stavebním spoření oproti stavu ke konci roku 2008 se snížil o přibližně 103.000 na necelých pět milionů smluv na konci března.
Podle údajů úřadu se trvale mění i struktura počtu smluv, což má vliv také na výši vyplácené státní podpory. Roste totiž podíl smluv uzavřených po změně zákona o stavebním spoření k počátku roku 2004, který snížil státní podporu z maximálních 4500 korun na 3000 korun ročně. Jejich podíl se zvýšil na 46 procent.
"V prvním čtvrtletí 2009 byla na naspořené prostředky roku 2008 evidována státní podpora v celkovém objemu přibližně 12,4 miliardy korun, což je o jednu miliardu méně než ve stejném období loňského roku," uvedlo MF. Celkové výdaje ze státního rozpočtu na výplatu státní podpory stavebního spoření v roce 2008 pak činily 14,22 miliardy korun.
Spořitelny podle údajů MF evidovaly ke konci března celkem 972.000 úvěrů, což představuje meziroční nárůst přibližně o 21.000. Celkový objem těchto úvěrů vzrostl meziročně přibližně o 45,5 miliardy na celkových 234 miliard korun.
Tento vývoj se pak následně podle MF projevil i v nárůstu poměru objemu úvěrů a naspořené částky. Ke konci března 2009 se zvýšil na 60 procent.
Stavební spořitelny poskytují úvěry ze svých zdrojů - z vkladů těch klientů, co si spoří. Naopak hypoteční banky si na úvěr, který pak následně poskytnou klientovi, většinou půjčují a úrokové sazby závisí na délce doby fixace a ceny peněz na mezibankovním trhu.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
