Z průzkumu dále vyplývá, že více než 60 procent podniků plánuje změny v oblasti odměňování zaměstnanců. Ke snížení těchto nákladů už jich přistoupila třetina, a to o 17 procent. Firmy především omezují práci přesčas a převádějí zaměstnance na jiná místa.
Náklady na zaměstnance v Česku v průběhu posledních deseti let rostly výrazně rychleji než míra inflace. Opatření proti krizi ale nyní tento trend změnily.
Podle Kataríny Smrčekové z PwC tuzemské společnosti zareagovaly na nástup krize s určitým zpožděním. "Od začátku roku ale již naprostá většina přijímá opatření v oblasti nákladů na pracovní sílu, zejména u odměňování," dodala.
Z průzkumu, kterého se zúčastnilo 1100 předních světových firem, dále plyne, že ještě loni bylo hlavním problémem firem získávat kvalifikované pracovníky. Letos je to přežití globální hospodářské krize. Přestože získávání a udržení klíčových zaměstnanců je pro manažery jedním z dlouhodobých problémů, chce zhruba 30 procent společností kvůli úsporám počet zaměstnanců ještě snížit.
"Prioritou dne je omezit všechny nepodstatné náklady. Vedoucí představitelé podniků musí mít ale dostatek informací o dopadech plánovaných úsporných opatření tak, aby nechtěně nezastavili důležité investice nebo neohrozili svou budoucí konkurenceschopnost," dodala Smrčeková.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
