Očekává se, že společnost dnes požádá o bankrotovou ochranu před věřiteli. Šlo by o třetí největší bankrot v americké historii a největší a nejsložitější z krachů výrobních společností. Koncern i prezident k tomu na dnešek chystají tiskové konference.
Suma státní pomoci zahrnuje téměř 20 miliard dolarů, které automobilce GM již stát poskytl. Další finance pro problémový podnik se ale neplánují, řekl zdroj z Obamovy administrativy, který si nepřál být jmenován.
Kanada podniku poskytne 9,5 miliardy amerických dolarů za 12procentní podíl. Výměnou za ústupky ve zdravotní péči pro bývalé zaměstnance v penzi získá tento program pro členy odborového svazu United Auto Workers 17,5 procenta koncernu. Na držitele nezajištěných obligací připadne deset procent. Odbory a držitelé dluhopisů ale získají ještě záruky na koupi navýšení podílů.
General Motors zřejmě projde zrychlenou verzí bankrotového procesu. Obamova administrativa přitom zvažovala kvůli rostoucí nezaměstnanosti i jiné možnosti. Koncern zaměstnává 92.000 lidí a ve Spojených státech je nepřímo zodpovědný za 500.000 penzistů.
Předpokládá se, že podnik předloží žádost o bankrotovou ochranu u federálního soudu na Manhattanu před dnešním otevřením amerických finančních trhů. Měl by se tak zakončit tři dekády trvající pokles podniku, který se vyhrotil za světové hospodářské krize, vysokých cen ropy a nedostupnosti úvěrů, napsala agentura Reuters.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
