Aby vaše IT nebylo černou dírou firmy

21.07.2009 | , GITy
Tiskové zprávy


Neutrácejte zbytečně přemrštěné částky za své IT. Společnost GiTy přichází s řešením. Prověřte své náklady – jste efektivní?

Trendy v podnikání: efektivní správa firemního IT. Svěření správy firemních serverů, bezpečnostních prvků i samotných počítačů do rukou odborníků je stále častějším jevem. Outsourcing zejména v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) bývá jedním z prvních kroků firem, jak snížit své náklady.

Každá firma neustále přehodnocuje své výdaje s cílem maximálně ušetřit, vybírá nejvýhodnější řešení a konsoliduje náklady. Škrtání rozpočtů ale není možné na úkor kvality a spolehlivosti poskytovaných služeb. Je potřeba zhodnotit, které služby jsou nepostradatelné a případně optimalizovat ty, které jsou naddimenzované. Ve všech oblastech je proto potřeba nalézt efektivní poměr mezi vynakládanými prostředky a optimálním rozsahem služeb. Ne každá firma je schopná posoudit, zda je při jejích konkrétních požadavcích na fungování ICT tento poměr efektivní. Je důležité, aby rozsah a kvalita ICT služeb ve firmě odpovídaly jejímu oboru podnikání, opomenout se nesmí ani ucelená bezpečnostní politika informačního systému.

Východiskem pro firmy, které se s tímto problémem potýkají nebo nedokáží objektivně zhodnotit svoje potřeby, může být externí správa ICT. Společnost GiTy, a.s. nabízí tyto služby pod souhrnným názvem Efektivní správa informačních a komunikačních technologií (ESICT). Tato komplexní správa má několik stavebních kamenů, stejně jako každý informační systém sám o sobě.

Na základě důkladné prvotní analýzy ICT prostředí firmy a jejích individuálních požadavků GiTy zajistí zákazníkovi efektivní fungování a optimální kvalitu ICT. ESICT se týká všech úrovní informačního systému - koncových bodů, infrastruktury, serverů a aplikací. GiTy umí snížit náklady na ICT až o 20 % při zachování stávající kvality služeb a definovat nejpříznivější poměr mezi kvalitou a náklady na ICT. Kvalita a dostupnost služeb a další parametry jsou sledovány s použitím metrik a porovnávány s předem sjednanými smluvními parametry SLA (Service Level Agreement). Bezproblémové fungování ICT non-stop sleduje Servisní a dohledové centrum připravené rychle reagovat na vzniklé závady. Součástí služby je i stanovení plánu modernizace a obnovy jednotlivých komponent IS/IT a telekomunikací. Výsledkem ESICTu je funkční ICT v optimálním rozsahu vzhledem k velikosti a potřebám firmy a průhledné náklady.

Služba ESICT zákazníkovi nejen ušetří peníze, ale přinese mu komfort v podobě komunikace s jedním dodavatelem, zeštíhlení administrativy, jasně definované odpovědnosti, dohledu 24 hodin denně a odborného řízení bezpečnosti ICT,“ řekl Aleš Padrta, ředitel služeb IT společnosti GiTy. V současné době efektivně funguje správa komunikačního prostředí u zákazníků, jako jsou: KORADO, a.s., KORDIS JMK spol.s.r.o., Fakultní nemocnice Brno a Technická správa komunikací hl.m.Prahy

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy