Kontaktní centrum MPSV pomáhá lidem ohroženým krizí

29.07.2009 | , MPSV
Tiskové zprávy


Call centrum služeb zaměstnanosti je Vám k dispozici v případě, kdy potřebujete radu při zprostředkování zaměstnání, evidenci na úřadu práce, při vyplácení podpory v nezaměstnanosti nebo rekvalifikaci. 

Jen v prvním pololetí letošního roku odpověděli zaměstnanci Kontaktního centra služeb zaměstnanosti na 12 003 dotazů. To je 75 % z celkového počtu otázek v roce 2008, kdy se jednalo o 15 991 telefonických či e-mailových žádostí o informace. Poradenská linka Ministerstva práce a sociálních věcí se tak stala významným pomocníkem zejména lidí ohrožených důsledky ekonomické krize.

Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti od doby, kdy začalo poskytovat služby veřejnosti, do 30. června 2009 odpovědělo celkem na 48 437 telefonátů či e-mailů. Nejčastěji se týkaly zprostředkování práce (18 047 otázek), následoval trh práce se 14 693 dotazy a pracovně-právní informace, které potřebovalo celkem 3 965 lidí.

O obdobná témata se lidé nejvíc zajímali i v prvním pololetí letošního roku. Významnou roli přitom sehrála hospodářská recese. Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti proto průběžně poskytuje především poradenství pro zprostředkování zaměstnání. Informuje o volných pracovních místech, možnostech zaměstnávání osob se zdravotním postižením, podporách v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci. Zájemci se také dozví aktuality týkající se cílených programů k řešení zaměstnanosti a zaměstnání v zahraničí. Na pracovišti se lidé mohou rovněž seznámit s informacemi o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, dávkách státní sociální podpory nebo pomoci v hmotné nouzi. Kontaktní centrum zaměstnanosti neposkytuje pracovně-právní poradenství.

Provozní náklady Kontaktního centra hradí z 85 % Evropský sociální fond (ESF). Pracoviště sídlí v Praze 9 a telefonické a e-mailové konzultace poskytuje každý pracovní den od 8.00 do 20.00 hodin, elektronické dotazy přitom samozřejmě přijímá 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Odpověď tazatel obdrží v pracovní dny okamžitě, je-li nutná další konzultace, pak do 3 pracovních dnů. Pokud se jedná o složitější případ a lhůta se musí prodloužit, zaměstnanci klienta informují, v jakém časovém horizontu odpověď dostane.

Práce operátorů se monitoruje. Každý hovor se nahrává a archivuje, takže je možné ho dohledat a posoudit oprávněnost případné stížnosti.

Spojení na Kontaktní centrum je dostupné na webových stránkách MPSV. Na integrovaném portále v sekci Zaměstnanost má pracoviště samostatnou stránku, včetně aktuálních statistických údajů: http://portal.mpsv.cz/sz/call_centrum. Na druhé straně tiskové zprávy najdete kontakty a graf s počtem vyřízených dotazů.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy