"Rozsah ztrát však není nijak hrozivý a do určité míry souvisí s náklady na rozvoj jednotlivých záložen," uvedl Procházka.
K prohlubování ztráty v některých záložnách přispívají podle Procházky vysoké provozní náklady, včetně mzdových, a vysoké nákladové úroky, které neodpovídají výnosovým úrokům ani ostatním výnosům.
"Kontrolou bývá zjištěno i umrtvení značné části prostředků vložených do věcí movitých a nemovitých. Je nutno přijmout úsporná opatření a přehodnotit podnikatelské záměry, aby záložny mohly obstát," konstatoval Procházka.
Převážná část peněz záložen (41 procent), které tvoří především vklady členů, směřuje do poskytování úvěrů, 25 procent je uloženo u jiných finančních ústavů (především u bank), 16 procent záložny investují do dceřiných společností a cenných papírů a zbývajících 18 procent především do majetku.
Zdroj: ČTK



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
