Zisk reklamního gigantu WPP loni klesl o 11 procent.

05.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Londýn 5. března (ČTK) - Hrubý zisk největší světové reklamní skupiny WPP se v loňském roce snížil o 11 procent na 663 milionů liber (zhruba 19 miliard Kč) kvůli negativním dopadům hospodářské krize. Oznámila to dnes firma. Věří však, že nejhorší část recese na trhu s reklamou již skončila.

Generální ředitel společnosti Martin Sorrell řekl internetovému serveru BBC, že firma v loňském roce "zírala do propasti". Nyní se ale podle něj situace obrací a podnik bude po výrazném loňském propouštění znovu najímat nové zaměstnance.

Sorrell počítá s pokračujícím růstem v Brazílii, Rusku, Indii a Číně. Dodal však, že klienti jeho firmy i spotřebitelé zůstávají opatrní kvůli obavám ohledně nezaměstnanosti a pomalého hospodářského růstu.

Sorrell rovněž podrobil kritice firmy omezující výdaje na reklamu, které se podle něj mylně domnívají, že snižování nákladů představuje jejich cestu k prosperitě.

WPP předpokládá, že její příjmy letos podpoří významné sportovní akce, například zimní olympijské hry v Kanadě či mistrovství světa ve fotbalu v Jihoafrické republice.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK