Heineken v Česku uvařil meziročně o 5,2 procenta piva méně

05.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 5. března (ČTK) - Pivovary skupiny Heineken Česká republika uvařily loni 2,62 milionu hektolitrů piva, meziročně o 5,2 procenta méně. Prodej piva na domácím trhu včetně dovážených značek poklesl o procento, export se snížil o 4,9 procenta. Heineken předpokládá, že se jeho tržní podíl v uplynulém roce zvýšil na 12,4 procenta. ČTK o tom informovala mluvčí společnosti Kateřina Eliášová.

Podle generálního ředitele Heinekenu v České republice Lievena van der Borghta byl loňský rok v důsledku ekonomické krize složitý pro pivní trhy celého světa. "Potýkali jsme se s ní i my na domácím i exportních odbytištích. Přes poklesy prodejů na domácím i exportních trzích jsme však zaznamenali i řadu pozitivních trendů a úspěchů," uvedl. Poklesy Heinekenu jsou podle něj nižší než je odhad poklesu českého pivního trhu jako celku.

Loňská výroba všech českých pivovarů podle velmi hrubých únorových odhadů pivovarníků meziročně klesla minimálně o pět procent, tedy zhruba o jeden milion hektolitrů na 18,8 milionu hl. "Rok skončil za naším očekáváním," uvedl dnes v Hospodářských novinách obchodní šéf firmy Jiří Daněk.

Heineken za největší úspěch označuje prolomení předsudků k prodeji piva značek Zlatopramen, Starobrno a Březňák ve speciálních plastových lahvích. "V roce 2009 se objem prodaných hektolitrů piva v tomto typu balení vyšplhal až na 215.000 hektolitrů, což je více než 14 milionů prodaných plastových pivních lahví," uvedl ředitel. Pivo v plastových lahvích mělo ohlas i v Německu, Heineken tam prodal půl milionu lahví. Díky pozitivním reakcím zákazníků bude Heineken v letošním roce investovat více než 100 milionů korun do vlastní stáčecí linky, která bude plastové láhve plnit pivem ve starobrněnském pivovaru.

Hospodářskou krizí byl ovlivněn export, ale například piva Březňák se v Německu meziročně prodalo o devět procent více. Piva Starobrno a Krušovice si loni v porovnání s předcházejícím rokem polepšila například ve Švédsku, Starobrno o 11 procent a Krušovice o 23 procent. "Posledně jmenovaná značka, která se dlouhodobě těší oblibě v Rusku a na Ukrajině, bohužel vzhledem ke krizi právě v těchto zemích, kde má superprémiovou pozici, utrpěla největší propad,“ dodal ředitel.

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 Královský pivovar Krušovice. V polovině roku 2008 firma dokončila akvizici ústecké společnosti Drinks Union, pod kterou patřily pivovary v Krásném a Velkém Březně na Ústecku, v Lounech a v Kutné Hoře. Na počátku letošního roku byla společnost Královský pivovar Krušovice přejmenována na Heineken Česká republika. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK