Der Spiegel: Ve VW je nespokojenost, že mu konkuruje jeho Škoda

12.03.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Berlín 12. března (zpravodaj ČTK) - Ve vedení německé automobilky Volkswagen (VW) roste nespokojenost s mladoboleslavskou Škodou Auto. Píše to německý magazín Der Spiegel, podle něhož dceřiná česká automobilka Volkswagenu konkuruje svými modely a zároveň mu už nepřináší dřívější zisk.

Německý koncern koupil v roce 1991 Škodu Auto s cílem, že bude pro skupinu VW vyrábět cenově dostupná auta nižší třídy. Místo toho nyní podle Spiegelu svým luxusním modelem Superb vážně konkuruje "vlajkové lodi" VW ve vyšší střední třídě, passatu.

Šéfa skupiny VW Martina Winterkorna podle magazínu rozlítil srovnávací test odborného časopisu AutoBild, který mezi superbem kombi a passatem nenašel žádný kvalitativní rozdíl. Cenově přitom "škodovka" vyjde v Německu o několik tisíc eur levněji.

Škoda Auto navíc už nemá takové zisky, které by podle Spiegelu mohly kompenzovat ztráty Volkswagenu. Promítá se do toho podle časopisu také sílící koruna vůči euru, která výrobu v Česku prodražuje.

Der Spiegel dává do souvislosti s odklonem od původně zamýšlené výrobní strategie Škody Auto i avizovaný odchod jejího současného šéfa Reinharda Junga, kterého má od podzimu nahradil dosavadní vedoucí čínské odbočky VW Winfried Vahland. Pod jeho vedením by ceny vozů Škoda měly jít dolů a modely mladoboleslavské automobilky více zapadat do koncepce celého koncernu, napsal Der Spiegel.

Tiskový mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý k článku Spiegelu, o němž dnes informovaly některé české listy, ČTK sdělil, že značka Škoda má v rámci koncernu VW jasný profil. "Se sloganem ´Simply Clever´ se vozy značky Škoda mimořádně úspěšně vyprofilovaly. Tím i Škoda potvrzuje úspěch víceznačkové strategie koncernu VW. V této koncepci bude značka Škoda důsledně pokračovat," uvedl Černý.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK