Boeing si zajistí licenci od divize AgustaWestland, která je součástí italské skupiny. Díky ní chce vyrábět model vrtulníku AW101. "Díky této dohodě to bude stroj Boeing, vyrobený lidmi z Boeingu v jedné z jeho amerických továren," uvedl podnik. Pokud by zakázku získal, Finmeccanica by v ní figurovala jako subdodavatel.
AgustaWestland se v roce 2005 spojil s rivalem Lockheed Martin, aby se ucházel o výrobu prezidentské helikoptéry s modelem EH101. Prezident Barack Obama ale kontrakt zrušil kvůli omezování zbrojních výdajů.
Třímotorový AW101 je středně velký model helikoptéry osvědčený v bojích. Sloužil v Bosně, Iráku a Afghánistánu; aliance NATO využívá přes 150 těchto strojů. Model sloužil v předchozím prezidentském programu, během nějž dodal devět strojů jako hlavní dodavatel právě AgustaWestland.
Sikorsky a Lockheed Martin oznámily již v dubnu, že se o zakázku budou zajímat také. Předložit podkladové informace zadavateli mají firmy do 18. června. Akcie Finmeccaniky dnes díky zprávě posílily o 1,8 procenta na 8,84 eura, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
