Premiér Severního Porýní-Vestfálska Jürgen Rüttgers upozornil, že existuje řada možností a nástrojů, jak automobilce Opel pomoci. Neposkytl však žádné podrobnosti, napsala agentura DPA.
Opel žádal po Německu, kde má čtyři továrny, státní záruky na úvěry v hodnotě přes miliardu eur (26 miliard Kč). Německý ministr hospodářství Rainer Brüderle ale ve středu poskytnutí pomoci odmítl. Opel má v Německu kolem 24.000 zaměstnanců. Montuje v zemi modely Insignia, Astra a Corsa.
Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta původně hodlala prodat divizi Opel kanadskému výrobci automobilových součástek Magna a ruské bance Sberbank. Nakonec se ale rozhodla, že si německou divizi ponechá a provede její restrukturalizaci sama. Toto rozhodnutí však rozzlobilo Německo, které dávalo přednost prodeji a bylo připraveno nabídnout finanční podporu novému majiteli.
Restrukturalizace povede k zániku celkem 8300 pracovních míst. Opel má kromě Německa továrny rovněž v Británii, Španělsku, Rakousku a Polsku a v Evropě zaměstnává kolem 48.000 lidí.
GM požádala o pomoc i vlády dalších zemí, ve kterých má Opel továrny. Generální ředitel Opelu Nick Reilly ve středu uvedl, že Británie a Španělsko již vyjádřily zájem poskytnout Opelu garance a Polsko a Rakousko se k nim zřejmě brzy připojí.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
