Mýtnému na téměř tisícovce kilometrů zpočátku podléhaly vozidla s hmotností nad 12 tun, od letošního roku pak i auta nad 3,5 tuny.
"Pro srovnání, kdyby kamiony nad 12 tun dál platily za časovou dálniční známku, stát by získal jen kolem 1,3 miliardy ročně, namísto 5,5 miliardy korun z mýtného systému," uvedl generální ředitel dodavatelské společnosti Kapsch Karel Feix.
Díky mýtnému systému si stát za deset let jeho provozu přijde při nynějším počtu vozidel na více než 60 miliard korun. Pokud se rozhodne zvýšit mýtné tarify, které nyní podle Feixe patří k nejnižším v Evropě, může to být i přes 100 miliard korun.
Po slabším roce 2009, kdy se důsledky celosvětové hospodářské krize projevily i na vybraném mýtném, letošek láme rekordy. Každý pracovní den systém vybere kolem 24 milionů korun. Týdenní hodnoty se pohybují kolem 130 milionů Kč, měsíční přesahují 550 milionů korun. Meziročně to znamená růst o 16 procent, který je způsoben oživením ekonomiky i zapojením malých nákladních aut s hmotností nad 3,5 tuny, která ještě loni používala časové dálniční známky. Část vybraných peněz putuje firmě Kapsch jako splátka za výstavbu systému a jeho provoz.
Počet palubních jednotek registrovaných v mýtném systému ke konci května je 452.064 pro 12 tun a více a 48.777 pro auta od 3,5 do 12 tun.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
