Poslanci nové trojkoalice na to mají ve sněmovně sílu 118 hlasů. "Daňové zvýhodnění benefitů je nesystémové, nespravedlivé a žádný ministr financí by s ním neměl souhlasit. S tímto názorem souhlasí i mí budoucí koaliční partneři. Již jsme o tom mluvili. Takže pevně doufám, že se to brzy změní," řekl v rozhovoru pro Týden Kalousek.
O zrušení daňové výhody pro takzvané zaměstnanecké benefity se pokoušela už Topolánkova vláda, ve které Kalousek coby ministr seděl. Média ale zveřejnila smlouvy podnikatele z okruhu Marka Dalíka, Topolánkova přítele a spolupracovníka, který uzavřel s největší stravenkovou firmou -Sodexho Pass - smlouvu, že za tři miliony korun její byznys zachrání. Za stravenky se postavily i dva klíčové hlasy trojkoaliční vlády - někdejší poslanci ČSSD Miloš Melčák a Michal Pohanka, píše dále Týden.
Nakonec se přece jen podařilo Kalouskovi coby ministru financí loni prosadit zákon a zvýšit zdanění benefitů. Ovšem letos v březnu po nátlaku železničářů, kteří chtěli vyhlásit stávku, levicoví poslanci v rámci legislativní nouze přijali zákon, kterým daně za výhody opět snížili. Zákon vetoval Senát i prezident, ale sněmovna s levicovou většinou do voleb ještě stihla jeho rozhodnutí zvrátit. Pro zákon zvedlo ruce 106 poslanců ČSSD, KSČM, přidali se i lidovci, exposlankyně zelených Olga Zubová a dva bývalí sociální demokraté Evžen Snítilý a Kosta Dimitrov.
Zaměstnaneckých výhod, mezi které patří například dopravné včetně režijních jízdenek, závodní stravování, rekreace a bydlení na ubytovnách, je asi stovka. Kalousek chce opět prosadit, aby se daň z přidané hodnoty ze zaměstnaneckých výhod stanovila z tržní ceny, a ne z ceny snížené. Tím se zvyšuje i samotná daň a o ni se navyšuje konečná cena.
"Já nejsem proti zaměstnaneckým benefitům, které jsou čistě dvoustranným vztahem mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Ale v okamžiku, kdy je vymáháno, aby tyto benefity byly daňově zvýhodněny, už to není dohoda dvou, ale ti dva si ruku v ruce chtějí hrábnout do veřejných rozpočtů, aby na ně dva musel přispívat daňový poplatník. A v tom je můj názor neměnný," řekl pro časopis Týden možný budoucí ministr financí.
S odbory chce budoucí vláda jednat, stejně tak s opozicí. "Odbory jsou důležitý partner a bylo by nesmyslné říct při sepisování vládního programu, že vyhlašujeme válku odborům. My s nimi chceme jednat. I s opozicí. Budeme je přesvědčovat, ale to neznamená, že máme právo uhnout z kroků, které zajistí zemi stabilitu," říká v rozhovoru pro Týden Kalousek.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
