Za poklesem tržeb stála zejména slabší poptávka po německém exportu. Zahraniční tržby 500 největších německých podniků se propadly o 12,4 procenta, zatímco domácí tržby se snížily pouze o 3,5 procenta.
Výrazný pokles poptávky pocítil například německý automobilový sektor. Tržby výrobců automobilů se snížily o zhruba 11 procent a tržby jejich subdodavatelů dokonce o téměř 22 procent. V německém chemickém sektoru činil pokles tržeb 15 procent, ve farmacii však tržby stouply o 5,6 procenta, v telekomunikacích o 3,6 procenta a maloobchodě o téměř tři procenta.
Automobilka Volkswagen se loni opět stala jediným německým podnikem, jehož roční tržby překročily 100 miliard eur (zhruba 2,6 bilionu Kč). Na druhé místo se dostal energetický koncern E.ON, který tak odsunul na třetí příčku automobilku Daimler, napsala agentura DPA.
Společnost Volkswagen, jejíž součástí je také česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát rovněž největším výrobcem automobilů na světě.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
