Závod vyrábějící 360.000 vozů ročně se na celkové produkční kapacitě Toyoty v Číně podílí téměř polovinou. Přerušení výroby je důsledkem stávky v továrně na součástky provozované firmou Denso, která již v pondělí přestala zásobovat své odběratele. Mezi ty patří kromě Toyoty další japonská automobilka Honda Motor. Její mluvčí uvedl, že pokud bude stávka u dodavatele pokračovat, mohly by dojít součástky také v továrnách Hondy.
Jeden z pracovníků závodu společnosti Denso řekl agentuře Reuters, že stávka bude trvat po zbytek týdne. Dodal, že zaměstnanci požadují zvýšení měsíčních mezd na 1800 až 1900 jüanů (zhruba 5500 až 5800 Kč) ze současných 1100 až 1300 jüanů (3400 až 4000 Kč).
Toyotu i Hondu zasáhly stávky za zvýšení mezd u dodavatelů již v uplynulých týdnech. Nespokojenost s nízkými platy se v Číně šíří skupinou až 130 milionů dělníků, kteří většinou pocházejí z chudých vnitrozemních oblastí a za prací jezdí do průmyslových center mnohdy vzdálených až stovky kilometrů.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
