Na pravidlech se v tomto týdnu dohodli zástupci Evropského parlamentu a Rady EU zastupující členské státy bloku. Cílem opatření je, aby si bankéři a obchodníci dávali pozor i na dlouhodobější rizika, která jimi prováděná či plánovaná operace může přivodit. Právě obchody s velmi vysokým rizikem se podílely na vzniku nedávné krize.
Dohoda počítá také s tím, že nejméně polovina odměny by měla být vyplácena ve formě akcií nebo jiných finančních nástrojů, takže v hotovosti by byla jen polovina bonusu. U bank, které mají nějakou státní podporu, by vedení finančního ústavu nemělo získávat žádné bonusy, pokud to nebude jasným způsobem vysvětleno.
O kompromisu se bude na plénu Evropského parlamentu hlasovat již v příštím týdnu. Některé členské země EU, třeba Británie, v níž sídlí množství finančních institucí, už opatření na omezení bonusů či odchodného pro bankéře už zavedly.
Pokud by finanční ústavy pravidla neplnily, hrozily by jim sankce a pokuty.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
