"ČEZ, Čepro, ČEPS, MERO v současném světě nabývají stále strategičtějšího významu z hlediska národní bezpečnosti a suverenity. Jsme všichni zajedno, že privatizovat nebudeme," řekl Kalousek. Čepro je státním distributorem paliv, ČEPS provozuje elektrickou přenosovou soustavu, MERO v tuzemsku provozuje ropovody.
Privatizace Letiště Praha a dalších státních podniků je podle Kalouska možná, v následujícím období ale neočekává dostatečný "investiční apetit", který by tyto firmy umožnil prodat výhodně. Česká pošta si zaslouží svůj transformační projekt a státní Lesy ČR si zaslouží vládní, nikoli jen podnikovou koncepci, uvedl budoucí ministr. Privatizaci Letiště Praha a České pošty už stát v minulosti připravoval.
"Jediné, s čím můžeme počítat, je podobná operace, kterou jsem již udělal, že bychom odprodali část akcií ČEZ," řekl Kalousek Právu. Neplánuje to ale na příští rok. Stát nyní drží v ČEZ zhruba 70 procent akcií.
Prodej sedmi procent akcií ČEZ prostřednictvím kapitálového trhu schválila vláda premiéra Mirka Topolánka, v níž byl Kalousek také ministrem financí, v březnu 2007. Cílem tehdy bylo získat 31 miliard korun, které chyběly Státnímu fondu dopravní infrastruktury. Nakonec stát prodal polovinu plánovaného objemu akcií, státní pokladna tak získala přes 25 miliard korun.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
