EK chce, aby tito lidé s pracovní smlouvou od evropského zaměstnavatele či se závaznou pracovní nabídkou nespadali pod klasické procedury a požadavky na získání pobytového a pracovního povolení vždy, když budou chtít v EU pracovat. Získat by měli zvláštní povolení na několik let.
"Zaměstnavatelé v EU stále více závisejí na lidech ze zemí mimo Evropu, aby obsadili pracovní místa v odvětvích, jako je zemědělství, zahradnictví a cestovní ruch," vysvětlila eurokomisařka Cecilia Malmströmová. Potíž je podle ní v tom, že pro práci v těchto odvětvích je k dispozici stále méně lidí z EU.
Sezonní pracovníci ze zemí mimo EU budou moci v unii pracovat maximálně šest měsíců za rok. Návrh stanoví vícesezonní tříleté povolení nebo zjednodušený postup pro opětovný vstup na více po sobě jdoucích sezon. V některých věcech, jako jsou třeba sociální zabezpečení či starobní důchody, na něž byl získán nárok v souvislosti s příjmem, dává předloha sezonním pracovníkům právo na rovnocenné zacházení jako u státních příslušníků členských států.
Návrh nicméně předpokládá, že státy unie si budou moci samy rozhodnout třeba o tom, kolik lidí přijmout. O plánu nyní budou jednat europoslanci i zástupci členských zemí bloku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
