Zatímco národní vlády, mezi nimiž je zejména britská, německá, ale i česká, chtějí, aby jim zůstala možnost zablokování rozhodnutí nových unijních dohledových orgánů, zákonodárci požadují pro nové úřady prakticky neomezené pravomoci.
"Zatím je to jednání takové, že jsme dali mandát belgickému předsednictví, aby ve středu jednalo s parlamentem. V podstatě ta nejdůležitější otázka je návrh parlamentu dát těm novým evropským orgánům právo nařizovat nějaká opatření na národní úrovni, což dnes má právo národní banka. Zdá se, že tento problém se nedá vyřešit, že je řada států včetně nás, kteří jsou proti," uvedl Zídek.
Evropská unie musí rozdílné názory na novou podobu finančního dohledu sjednotit do září, pokud chce, aby nový pravidla začala platit již od příštího roku. Vyjednavači tak prakticky mají čas dosáhnout dohody jen během letních prázdnin. "Jsem přesvědčený, že jestli nedosáhneme dohody s parlamentem dnes, dosáhneme jí během prázdnin," řekl německý ministr financí Wolfgang Schäuble.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
