Největší kauzou se stal krach společnosti KTP Quantum, ke kterému došlo v březnu 2002. O náhradu se přihlásilo téměř 2000 klientů, kterým fond vyplatil bezmála 1,4 miliardy korun. V loňském roce plnil fond především závazky z mimosoudních dohod uzavřených s advokátními kancelářemi zastupujícími většinu žalujících klientů. "Dohody umožnily ukončit většinu sporů a znamenaly tak výraznou úsporu nákladů pro fond," uvedl Korb.
Zatím posledním případem krachu obchodníka s cennými papíry byl bankrot společnosti Americas International Brokers z konce roku 2005. Jeho klientům fond loni vyplatil částku 5,2 milionu korun a uhradil tak naprostou většinu zbývajících nároků.
Podle Korbova dřívějšího vyjádření přinesla globální krize na finančních trzích zvýšené riziko krachu některých obchodníků, český trh byl ale krizí zasažen méně. "Naši britští kolegové, kteří mají v EU nejvíce zkušeností, říkají, že nejvíce kauz vypuká na konci každé krize. Nikdo ale neví, zda už krize končí," podotkl Korb.
Garanční fond vznikl v roce 2001 zcela bez prostředků. Krátce poté zkrachovala firma Private Investors a brzy se přidaly další. Fondu proto musel finančně pomáhat stát. Předoni dostal garanční fond 800milionovou dotaci. Stát již v minulosti půjčil fondu více než miliardu korun. Do fondu povinně přispívají obchodníci s cennými papíry a investiční společnosti.
KTP Quantum Private Investors Finnex Praha Sati AIB Forte Invest Profin CB Bradley, Rosenblatt Komerio Počet žádostí o náhradu 19,764 2056 1629 213 209 90 42 11 7 Celkový nárok (mil. Kč) 1473,5 358,4 0,9 16,8 49,9 1,8 13 1 2,3 Vyplaceno(mil. Kč) * 1394,1 353,9 0,9 15,8 47,6 1,7 12,1 1 2,3
* k 30. červnu 2010
Zdroj: Garanční fond obchodníků s cennými papíry



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
